Persbericht | Corendon & Febo

CORENDON AIRLINES LANCEERT SAMEN MET FEBO DE EERSTE SELFSERVICE AUTOMATIEK AAN BOORD
Nu ook op 11 kilometer hoogte: kroket en frikandel uit de muur!
Lijnden, 31 maart 2017 - Corendon Dutch Airlines start deze zomer met de verkoop van Febo snacks aan boord van haar vliegtuigen. In samenwerking met Febo heeft de maatschappij een uniek concept ontwikkelt: de onboard selfservice automatiek. Passagiers ‘trekken’ in de achterste keuken van het vliegtuig zelf een heerlijke kroket of frikandel uit de muur.
Corendon Dutch Airlines biedt sinds enige jaren diverse snacks aan tijdens de vlucht. Momenteel is het broodje kroket één van de meest populaire snacks aan boord. “Die zijn ook bijna altijd uitverkocht, dus het was voor ons een logische stap om dit aanbod te vergroten met andere snacks, zoals de frikandel of de kaassoufflé. Dat doen we nu samen met Febo op een unieke manier”, aldus Corendon-oprichter Atilay Uslu. Gasten van Corendon hoeven tijdens de vlucht niet meer te wachten op de stewardess en pakken gemakkelijk en snel hun favoriete snack uit de speciale automaat. Op vluchten buiten Europa is het zelfs mogelijk om met vreemde valuta te betalen.
Febo-directeur Dennis de Borst is verheugd op de samenwerking; “De automaat van Febo is een oer-Hollands begrip en we zijn blij dat we dit samen met de bekende Nederlandse luchtvaartmaatschappij Corendon kunnen lanceren. Een HELDEN-kroketje of een grillburger uit de muur trekken, kan dus nu ook op 11 kilometer hoogte!”
De speciale Febo-muur is vanaf zomer 2017 te vinden in vier Corendon Dutch Airlines vliegtuigen van het type Boeing 737-800.