Voedselallergieën aan boord

Bij Corendon Dutch Airlines begrijpen we dat reizen met een voedselallergie extra voorbereiding en zorg vraagt. Daarom informeren we u graag over wat u aan boord van onze vluchten kunt verwachten.

Allergenen in maaltijden en snacks

Hoewel we bij het samenstellen van onze maaltijden en snacks zoveel mogelijk rekening houden met voedselallergieën, kunnen we helaas niet garanderen dat onze producten volledig vrij zijn van allergenen zoals noten, pinda’s, gluten of lactose.
Onze maaltijden worden bereid in keukens waar ook met allergenen wordt gewerkt. Daardoor is het mogelijk dat er sporen van allergenen aanwezig zijn, zelfs in maaltijden die deze niet als ingrediënt bevatten.

Producten van andere passagiers

Daarnaast kunnen we niet uitsluiten dat andere passagiers zelf eten meenemen dat allergenen bevat. Hierdoor is er altijd een risico op blootstelling in de cabine.

Uw eigen voorzorgsmaatregelen

Heeft u een voedselallergie? Dan raden we u aan om:

  1. Zelf geschikte voeding mee te nemen aan boord;
  2. Altijd uw allergiemedicatie (zoals een adrenalinepen of antihistaminica) bij u te hebben en binnen handbereik te houden tijdens de vlucht;
  3. Bij twijfel of vragen vooraf contact op te nemen met uw arts.

We doen ons uiterste best om uw reis zo comfortabel en veilig mogelijk te maken en danken u voor uw begrip. Heeft u vragen over uw specifieke situatie? Neem dan gerust contact op met ons contact center.