Uitbreiding van oer-Hollandse snacks aan boord bij Corendon Dutch Airlines
Nu ook bitterballen & kroketten aan boord - Geplaatst op: 18-02-14

Lijnden, 26 februari 2014. Corendon Dutch Airlines, een 100% echte Hollandse luchtvaartmaatschappij, heeft in navolging van de succesvolle introductie van de frites met mayonaise aan boord van haar toestellen nu de volgende stap gezet. Na maanden intensief testen, uitproberen en perfectioneren zal de luchtvaartmaatschappij in het voorjaar de oer-Hollandse snack kroketten en bitterballen introduceren aan boord. Uit enquêtes blijkt dat de Nederlandse vakantieganger een gezellige Hollandse sfeer ook tijdens hun reis bijzonder op prijs stellen.
Het klaarmaken van frites, kroketten en bitterballen in een vliegtuig is geen eenvoudige zaak. Om te beginnen is er de logistieke uitdaging; waar de frites wel gekoeld moeten maar zeker niet bevroren mogen zijn, moeten de kroketten en bitterballen juist wél bevroren aan boord (en in de oven) gebracht. Om dit voor elkaar te krijgen, coördineert Corendon Dutch Airlines samen met haar catering partners tot op de minuut nauwkeurig de weg die deze snacks volgen voordat ze aan boord komen en klaar zijn voor de uiteindelijke bereiding.
Smaakbeleving op 10 km hoogte
Ook de smaakbeleving is op een hoogte van 10 km, in de cabine van een vliegtuig, anders dan op de grond en uiteraard is de keukenapparatuur aan boord van een vliegtuig anders dan in een normale keuken. De frites, bitterballen en kroketten zijn dan ook speciaal ontwikkeld om aan boord van het vliegtuig een gelijke kwaliteitsbeleving te geven als dat je het op de grond zou kunnen ervaren. In samenwerking met internationale frites experts en de beste krokettenmakers van Nederland is het uiteindelijk tot uitstekende producten gekomen, die de oer-Hollandse snack lijn van Corendon Dutch Airlines tot een ongekend succes gaan maken.
Om de lancering van deze lijn te vieren werden door een gerenommeerde kroketten fabrikant uit Nederland kroketten & bitterballen gebakken en uitgedeeld in de lucht. Edwin Evers en zijn Radio 538 crew waren de eerste gelukkigen die het product op 10 km hoogte mochten proeven.