Corendon Vakantieonderzoek 2016
Bij Corendon doen we continue onderzoek naar de wensen en het gedrag van de Nederlandse vakantieganger. Deze informatie gebruiken we om u en onze andere gasten een nóg betere reiservaring te geven. Ook dit jaar doen we een boekje open en delen we de meest opvallende resultaten van ons Vakantieonderzoek met u.
Er hebben dit jaar 912 Nederlandse vakantiegangers meegedaan aan het Corendon Vakantieonderzoek. Zij beantwoordden vragen in verschillende categorieën.
Onderstaand vindt u de belangrijkste onderzoeksresultaten.
-
Nederlanders positief over uiterlijk partner
Zowel Nederlandse mannen als Nederlandse vrouwen zijn positief over hun partner in zwemkleding. Gemiddeld geven wij onze partners een 7,82. Mannen zijn beter te spreken over hoe hun partners eruit zien in zwemkleding dan de vrouwen over hun wederhelften. De Nederlandse man waardeert zijn partner met een 8.06. Vrouwen geven hun geliefden een net iets lager cijfer: een 7,73.
-
Er goed uitzien in zwemkleding belangrijk voor Nederlanders
We mogen weer met z’n allen naar de sportschool. Nederlanders vinden het belangrijk dat hun partner er goed uit ziet in zwemkleding. Van de vrouwen vindt 85% het belangrijk dat hun partner er goed uit ziet op het strand of aan het zwembad.
-
Nederlandse man hecht veel waarde aan uiterlijk partner
Mannen hechten nog meer waarde aan het uiterlijk van hun wederhelft. Zelfs 88% van de mannen geeft aan het uiterlijk van hun partner in zwemkleding belangrijk te vinden. Niet zo verwonderlijk dat heel Nederland graag summerproof wil zijn dus.
-
Vakantieliefde niet ongewoon
We kijken graag naar anderen op het strand. Een vakantieliefde is dan ook niet ongewoon. Bijna 40% van de Nederlands heeft wel eens een vakantieliefde gehad. Vaak is dit slechts een kortstondige liefde: nog geen 15% is een vaste relatie geworden.
-
Meningen verdeeld over ideale date op vakantie
Als we Nederlanders vragen naar wat ze het liefst doen op een date op vakantie, krijgen we verschillende antwoorden. Vrouwen gaan het liefst naar het strand met hun date. Ze wordt er niet vrolijk van om gelijk naar de hotelkamer te gaan.
-
Man neemt zijn date het liefst mee uiteten
De Nederlandse man gaat het liefst naar een restaurant met zijn date. Het strand is een veilige keuze, zowel voor mannen als vrouwen is dit één van de favorieten. Een man neemt, in tegenstelling tot de vrouw, zijn date wel graag mee naar een hotel of appartement.
-
60% van de Nederlanders overweegt een Last Minute vakantie
Uit het Corendon Vakantieonderzoek 2016 komt naar voren dat veel Nederlanders van plan zijn om een Last Minute vakantie te boeken. Op de vraag of men een Last Minute vakantie overweegt, antwoordt 60% deze vraag met ‘ja’. De reden kan volgens Corendon worden gezocht in het Nederlandse weer. Gelukkig heeft Corendon een heleboel aantrekkelijke last minute vakanties, waardoor u binnen no time op het strand kunt liggen voor een aantrekkelijke prijs.
-
Prijs doorslaggevende beslissingsfactor
Na analyse van de data zien we dat de prijs nog altijd de doorslaggevende factor is bij het boeken van een Last Minute vakantie. Andere belangrijke factoren zijn een specifieke bestemming of een specifieke datum. Ook de volgende antwoorden werden vaak gegeven: de ligging ten opzichte van strand en centrum of de recensies van de accommodatie. Op dit moment heeft Corendon aantrekkelijk geprijsde Last Minutes naar onder andere Turkije en Griekenland, neem een kijkje op onze Last Minute pagina voor meer informatie.
-
Last Minute vakanties steeds populairder
Daarnaast blijkt uit het onderzoek dat de meeste Nederlanders wel eens een Last Minute vakantie hebben geboekt. Bijna 55% van de respondenten van het onderzoek antwoordden met ‘ja’ op deze vraag.